شناسهٔ خبر: 120256 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار همدان اعلام کرد:‌

تعیین تکلیف نهایی ۱۷۴ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان

استاندار همدان استاندار همدان گفت: با توجه به کمبود زمین در شهر همدان، طی اقداماتی که صورت گرفت ۱۷۴ هکتار زمین تعیین تکلیف نهایی و برای واگذاری به متقاضیان و همچنین ۲۰۰ هکتار دیگر نیز در حال انجام و مراحل قطعی شدن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، علیرضا قاسمی فرزاد در بیست و دومین جلسه شورای مسکن استان همدان که با حضور مدیر کل راه و شهرسازی و سایر اعضای شورا در محل استانداری همدان برگزار شد ، اظهار داشت: هم اینک در بیشتر شهرهای استان مشکلی برای تامین زمین نداریم و تنها در شهر همدان به دلیل قیمت بالای ملک و زمین با این معضل مواجه هستیم.

به گفته وی در راستای کاهش قیمت تمام شده مسکن در همدان زمین‌ به متقاضیان واجد شرایط اعطا و زمینه اصلی برای ساخت مسکن توسط خود مردم فراهم شود و در نتیجه تعداد زیادی از این افراد خانه‌دار می‌شوند.

استاندار همدان افزود: علاوه بر حفظ محیط زیست و نگهداری از زمین های حاصلخیز، از ظرفیت‌های استان برای تکمیل طرح نهضت ملی مسکن استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در راستای انجام و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور، مقرر شد اعتباراتی برای خرید زمین تامین و در اختیار قرار گیرد لذا با این اعتبارات، می‌توانیم اراضی مورد نیاز را خریداری و سپس به طرح نهضت ملی مسکن اضافه کنیم.

استاندار همدان اظهار داشت: اعضای شورای تامین مسکن استان مکلف هستند مسائل و موانع طرح نهضت ملی مسکن در استان را ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف کنند.

قاسمی فرزاد گفت: با توجه به هماهنگی و انسجام مطلوبی که بین دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد، طرح نهضت ملی مسکن در کم‌ترین زمان ممکن تکمیل و به پایان خواهد رسید.

وی اظهار داشت: نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین و مردمی‌ترین طرح‌های دولت سیزدهم با هدف تامین مسکن مورد نیاز جوانان و خانوارهای فاقد مسکن امیدواری ها برای خانه‌دار شدن را افزایش داده است.

استاندار همدان افزود: دولت سیزدهم در راستای توسعه عدالت با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در پی بازکردن این گره بزرگ از زندگی و معیشت از خانوارهای فاقد مسکن و جوانانی است که به دنبال تامین سرپناه برای خود هستند.

وی با اشاره به اینکه طبق دستور و تاکید رییس جمهور دستگاه‌های اجرایی اراضی خود را به اجرای پروژه نهضت ملی مسکن اختصاص دهند افزود: همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و برای اجرای این طرح باید همه اراضی مازاد دولتی را در اختیار اجرای این طرح بگذارند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر حفظ و صیانت از زمین‌های کشاورزی و ممانعت از استفاده از آن برای طرح مسکن ملی افزود: در راستای تسریع در کار زمین هایی که در بیش از ۲۰ سال گذشته در آن کشت صورت نگرفته به این طرح اختصاص یابد.